MITEN KOHOTTAA KUNTOA SYKSYLLÄ?

IMG_0186 Syksyä pukkaa, sataa, tuulee, palelee ja ei huvittaisi kastua. Pimeässsä ei ole kivaa liikkua ulkona. Urheiluinnostus alkaa helposti laantua syksyisin. Lenkkeily harvenee, ja saattaa jäädä jopa pois. Kuulostaako tutulta? Miten saada motivaatio pysymään yllä?

Mielenkiinto säilyy  yllä, kun käyt välillä oman mukavuusalueesi ulkopuolella. Avarra katsettasi uusissa lajeissa, joissa kehität liikehallintaa ja tasapainoa tai tule mukaan innostavaan ryhmävalmennukseen. Uudet treenivaatteet: säänkestävä varustus ja syksyyn sopivat lenkkikengät kannattaa hankkia. Aktiiviliikkujaksi ei synnytä muutamassa viikossa. Se miten olet liikkunut viime vuosina sekä kuluneen vuoden aikana ratkaisee sen, miten kannattaa lähteä liikkeelle. Tervahiihto blogipoppoo tarjoaa liudan ideoita.

1. HYÖTYLIIKUNTA Näin saat hyvän startin, jolle rakentaa peruskuntoa. Tässä Blogipoppoon  TOP10:

  1. Jätä auto kotiin
  2. Jos kuitenkin joudut liikkumaan autolla, jätä auto kauimmaiseen parkkiruutuun
  3. Liiku enemmän polkupyörällä ja kävellen, töihinkin. -Edes osa matkasta! Hyvillä varusteilla ei haittaa, jos sataa.
  4. Leiki lasten kanssa: käykää uimahallissa, juoskaa hippaa, konkkasta ym.pihaleikkejä
  5. Ota työtuoliksi jumppapallo, käy välillä kävelemässä ja venyttele työpäivän aikana
  6. Kävele portaat, unohda hissi
  7. Käy työpäivän aikana muutaman kerran lyhyellä happihyppelyllä ulkona
  8. Käy kavereiden tai lasten kanssa pyöräilemässä, marjassa tai metsäretkellä
  9. Hoida pihaa ja haravoi lehtiä
  10. Hakkaa halkoja ja rakenna hyvä pino takka- ja saunapuita ensi talveksi

Aseta itsellesi pieniä tavoitteita eteenpäin. Puoli tuntia reipasta arkiliikuntaa päivittäin parantaa kestävyyskuntoa ja auttaa painonhallinnassa.

2. MATKALLA TERVAHIIHTOON VALMENNUKSET!

Suositun valmentajamme Anu Junnilan sekä moninkertaisen ampumahiiihdon Suomen mestarin Lasse Seppäsen järjestämät Tervahiihto-valmennukset alkavat 7.10. Tässä on oiva mahdollisuus hypätä kaamoksen ja pimeän yli innostavassa ryhmässä. Saat itsellesi sopivat tavoitteet ja treenisuunnitelmat, monipuolisia vinkkejä hyvinvointiin ja jaksamiseen ja kirsikkana päälle, opit kunnollista hiihtotekniikkaa, jonka ansiosta kilometrit taittuvat entistä sutjakkaammin tulevana talvena. Ilmoittaudu heti! Paikat täyttyvät nopeasti ja kuntopohja talven hiihtolenkeille rakennetaan nyt. Valmennukset_2015 Täydellistä aikaa liikunnan aloittamiseen ei ole olemassakaan. Siksi kannattaa aloittaa nyt! Toivomme jokaisen löytävän arjestaan sen pienenkin ajan liikkumiseen. Se tekee ihmeitä elämällesi!

3. KUNNOLLINEN VARUSTUS!

Hengittävissä ja vedenpitävissä asuissa on liikkuminen mukavaa säällä kuin säällä! Kunnollisen otsalampun kanssa pystyy juoksemaan vaikka pimeässä metsässä.

Tsemppiä liikunnan aloittamiseen ja arjen aktivoimiseen!

 

t. Blogipoppoo

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *